„Jeho souprava měla asi 9 přechodů a 4 kopáky a to se mi jako 6letému klukovi líbilo,“ říká o své cestě k bubnování Dominik Smutný z kapely Sebastian

Úvod | Blog | „Jeho souprava měla asi 9 přechodů a 4 kopáky a to se mi jako 6letému klukovi líbilo,“ říká o své cestě k bubnování Dominik Smutný z kapely Sebastian
„Jeho souprava měla asi 9 přechodů a 4 kopáky a to se mi jako 6letému klukovi líbilo,“ říká o své cestě k bubnování Dominik Smutný z kapely Sebastian
6. srpna 2020 / Jarda Sivák / Rozhovory

Začínal na klavír, ale díky strejdovi mu učarovala bicí souprava. Hudbě se věnuje už od 6 let a od té doby vystřídal desítky kapel. Tři roky hrál s Mirem Šmajdou ze SuperStar a to mu otevřelo cestu na velká podia. Dnes bubnuje u Sebastiana a od léta 2020 je novým členem TRX rodiny, proto jsme ho museli vyzpovídat.

  1. Jak ses dostal k bicím?

K bubnům jsem se dostal tak, že jsem byl od mala malinko nucen hrát na klavír. Do toho jsem měl strejdu, kterej miloval kapelu KISS. Pokaždé, když mi je ukazoval, tak  jsem sledoval jen bubeníka. Jeho souprava měla asi 9 přechodů a 4 kopáky a to se mi jako 6letému klukovi líbilo, tak jsem se rozhodl, že zkusím bicí.

  1. Jak dlouho trvalo, než ses probubnoval k Sebastianovi a co bylo před ním?

No k Sebastiánovi mi to trvalo cca 23 let a jako asi každý muzikant jsem si prošel kapelami co objížděj všechny hospody za „pivo a párek“

Když si tak vzpomenu na moje začátky, tak si vždycky říkám, že jsem měl na kapely štěstí.

Moje první kapela která se jmenovala H4S byla blues rocková a složená z hodně dobrých, ale mladých muzikantů, na který rád vzpomínám ještě dnes. Dalo mi to už tenkrát velkou školu. Zajímavější na kapele bylo to, že v ní zpívala zpěvačka Sabina Křováková, která vyhrála Superstar.

Další kapela, ve které jsem okolo 14 let působil byla kapela Night Ravens. Tuhle kapelu jsem založil s Johnym, kytaristou H4S. Hráli jsme už podle názvu tvrdší věci, dokonce jsme byli i pomalovaný. To byla moje nejvíc srdcová kapela, kterou jsem kdy měl. Chodilo na nás poměrně dost lidí, kolem 400 na koncert. Byla to totiž kapela, která nepřinášela jen muziku, ale i show, kterou jsme měli na naše tuzemské podmínky dost zmáknutou! Bohužel jsme se rozpadli.

Další kapela, ve které jsem hrál, byla Black Jack. V Ústeckém kraji jsme byli dost známí hlavně kvalitou muzikantů a zpěvákem Apačem, kterýho znal a zná snad každý rocker na Ústecku. Zpíval např. v kapele Motorband. Tahle kapela mi dala asi úplně nejvíc ze všech kapel do dnes. Hrál v ní třeba basák Ilja Haase, basák z kapely Ivety Bartošové BALET a autor písničky Hej pane diskžokej.

No a pak jsem měl už jen velký štěstí! Přišla mi nabídka zaskočit v kapele Mira Šmajdy (Superstar). To jsem nemohl v té době odmítnout, protože ho milovala i moje máma. Naštěstí se ze záskoku stal plný úvazek na celé 3 roky. Za ty 3 roky jsem poznal hrozně moc muzikantů, zjistil jak to všechno funguje, udělal si v showbyznysu kamarády a už to jelo „samo“.

  1. V jakých kapelách ještě hraješ?

Momentálně hraju jen u Sebastiána, kapela je natolik vytížená časově, že bych nebyl schopný hrát jinde.

  1. Jak jsi přišel na TRX cymbals?

TRX cymbals jsem znal z nějakých videí. Jako každý bubeník čumím hodiny na YouTube, jak tam ty bubeníci neskutečně hrají a hlavně, jaký maj zvuk. Bohužel dostupnost činelů na vyzkoušení tu nebyla a já nevěděl ani co za řady vlastně dělají. Po cca roce od zaregistrování téhle značky koukám, že na ně hraje můj kamarád a kolega Šimon Bílý z kapely MIRAI a říkám: „Sakra kde je vzal“, tak jsem mu napsal a řekl mi, že jeden čávo z Ostravy je začal vozit do Evropy. Tak jsem s Jardou Sivákem spojil a prostě to klaplo 😊

  1. Co tě na TRX cymbals baví?

Tak asi nejdůležitější pro všechny je vždycky cena, takže cena a pak hlavně teda velký výběr řad, zvuků a rozměrů. Nikdy jsem neměl crash ve velikosti 22“ 😀

  1. Proč jsi sáhnul právě po sérii činelů TRX CLS a NDK?

Obě řady jsou opravu tiché, měkké, což já potřebuju při mé dynamice hraní. Jsem z nich strašně nadšený, protože je to druh činelů, který jsem dlouho hledal.

  1. Podle čeho vybíráš činely na živé hraní a podle čeho do studia?

Na živé hraní používám právě co nejtišší činely, protože je řežu fakt hlava nehlava a náš zvukař mi nadává (vlastně ani nepoužívá overheady :D). A do studia vždy mícháme všechno, co máme po ruce. Jde hodně o to, jaká písnička se natáčí.

  1. Který váš song si z bubenické stoličky nejvíc užíváš a proč?

Jelikož jsem vyrostl spíš na tvrdší muzice, tak mě baví písničky tvrdšího rázu a ty taky nějaký máme. Takže Bestseller, Kroky, ale trochu metalu si zamlátím i do Poletů. 😀 Musím říct, že i když hrajem pop, tak já to řežu, jak kdybych hrál metal!

  1. Kytaristi se rádi chlubí krabičkami, čím by ses ze svého gearu pochlubil ty?

Tak já mám asi nejradši svojí židličku Porter and Davies. Musím říct, že je to nejlepší věc na světě pro bubeníka a nikdy bych bez ní už nehrál! Jinak jsou to samozřejmě čineli TRX.

  1. Máš nebo měl jsi nějaký bubenický vzor?

Pro mě je vzor každý bubeník, kterýmu to jde od ruky a rád se na něj dívám. Převážně teda koukám na černochy např. Aaron Spears, Chris Coleman atd. Ale taky mě baví Thomas Lang nebo Aaron Gillespie.

  1. Máš nějaký vysněný kus vybavení?

Asi bych si jednou chtěl koupit bicí TRUTH nebo SJC

  1. Spor: na malý buben hraješ přes ráfek nebo přímo na blánu?

Jenom přes ráfek a bez dynamiky 😀 do blány hrají jen konzervatoristi!